Stallet today!

Tänkte säga hur spännande min dag har varit..
Hmm ja kanske inte?
Men men :P

Gick upp klockan sju!
Vet de e ovanligt för att vara mig!
Sen drog jag till stallet ca halv tio.
Med pappa o Irene.
Stäppte ut typ alla hästar i hela stallet.
Sen gjorde vi i ordning Nattrun och becka.
Becka longerades och jag red Nattrun.
Vilket jag nu har kommit på går mkt bättre att jobba henne bara man har ett spö i handen...
Hmm måste införskaffa mig ett!
Sen i alla fall mockade jag helt själv för en gång skull tre boxar. Utan att klaga!!!!
HAHA!

Aja pappa gjorde all mat, (tur de)
Och Irene mockade en box!
Sen va de ba att åka hem för hon skulle jobba.
O jag får snällt vänta till klockan blir fyra och våra hästar ska in igen...
Men klockan tre ringer pappa o säger att de e dags att åka..
HAHA!
Ingen av oss e bra på de där med tid ;)
Men men i alla fall...
Så red Sally ute i skogen tillsammans med Tessan och hennes två hästar. (hon handhästade den ena)
Vilket betyder att hon rider den ena med sadel och träns och den andra med grimma (träns går oxå)  och ett långt grimskapt (typ rep engelkt förklarat) i handen.
Men det gick bra för utom att vi red lite vilse och så...
Men men fick i alla fall veta att Sally är traffiksäker! Vilket är ett STOR PLUS!


Världens bästa! <3

Måste ta lite bilder på Sally, när hon e själv och när jag rider henne.
Har bara massa kort på mig o Nattrun :)

BTW ska förklara för er imorrn hur de ligger till med allt! Är lite krongligt...

// Ninnow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0