Företaget hur de ligger till!

Kan börja med att säga att inlägget kommer bli långt!
Men jag ska försöka förklara så gått jag bara kan. Om hur jag har fattat att de har varit...

Capallos AB är företagets namn.
Eller ja det är inget företag längre men det var!
Min plast syster hade det. (Jessica) Hon var en skit bra försäljare som tog väl hand om sina hästar!
Har läst på mångas blogger att dom letar hästar och att man inte tycker att Jessica har varit bra med sina hästar.
Men där kan jag med handen på hjärtat säga att ni har sjukt fel!
Jessica tog hand om sina hästar hon var där ute hela tiden!
Hon åkte över hela sverige för att ta hem hästar som inte var i bra skick som hon sedan gjorde i ordning, psykiskt och fysiskt. Så att dom kunde leverera det dom var bra på!

Sally och Boogie som ni har läst mycket om är försälnings hästar.
Dom är allså till salu. Men inte nu, då vi måste jobba med dom innan.
Och där kommer jag in. Jag tränar Sally på det hon kan och det hon kan göra mycket bättre. Men jag lär henne även nya saker. Boogie där emot är lite svårare då kan gör precis som han vill och blir en rodeo häst som man inte kan kontrolera över. Det är därför min kära pappa och en tjej i stallet har börjat jobba med honom nu. Och han sköter sig mer än bra.

Nattrun och Rebecca "becka" är inte försälnings hästar utan Nattrun är min privata, och Rebecca är min plast mammas som hon jobbar med.

Så om någon läser detta och säger att  Capallos AB är ett oseriöst företag som levererar dåliga hästar, ta tillbaka det har aldrig sett att Jessica släppt iväg en dålig häst till någon.
Och alla säger att dom har sår och dårligt skötta.

Skriv inte de så jag kan läsa det för jag blir GALEN! En häst kan lätt få ett litet sår i hagen och det inte är farligt. För det betyder inte att man inte tar hand om det. Utan självklart håller man koll på det, tvättar det (om det behövs) och smörjer det (om de behövs).
Dåliga hästar? - jag har aldrig sett någon liten preson (min syrra) ta hand om så många hästar rida dom och träna dom, men självklart låta dom vila och ridas i skogen som Jessica gjorde.
Så bara lägg ner det!!

Nu kanske många undrar varför man inte fortsätter om det förestaget är så bra?
Jo för Jessica ville lägga ner det. Då var det två hästar kvar Sally och Boogie och dom tar vi hand om nu åt henne. Då hon vill ha ett "riktigt jobb"

Och varför inte fortsätta med det? - min plast mamma har ett jobb, jag går i skolan.
O min pappa är inte världs bäst på hästar och jag tror inte han har balansen till att rida heller...
Och sen är han inte så bra försäljare då han är som mig och lätt fasnar för hästar...

De va allt jag ville säga, har ni något att tillägga något ni inte förstår.
Då vet ni var ni komenterar!

// Ninnow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0